Followers

Wednesday, January 05, 2011

~Petua : Bawang Merah Atasi Resdung~

Salam..

Sapa ada resdung angkat hidung..hehehe *leh ke angkat hidung..gerak2kan hdg leh la yer..hihi..rasanya mejoriti mmg manusia ni ada resdung ye tak?? cuma bezanya ada yg serius ngan yg tak serius..aku pun ada gak resdung..sensitif ngan habuk..kalau dah kena habuk..bersin tak ingat..pastu mula la hdg gatal n berair..tu yg tak tahan tu..sbb tu la kat umah aku tak pakai karpet..pakai tikar buluh tu jerk..hihi...kalau nak kemas2 tmpt berabuk mmg aku angkat tngan..bkn tak nak bt..tapi tak snggup nak tanggung bila terbersin2..berat kepala ooo..org yg alah cam aku ni th la cam ner azabnya bila dah bersin..sehari pun blm tentu hlg..

Korang nak tahu tak cara menghilangkan resdung ni..aku? dah tentulah aku nak kan...tadi aku selak2 majalah..terjumpa petua utk menghilangkan resdung ni..meh baca..

"Ambil 3 hingga 4 ulas bawang merah, lalu ditumbuk ( jgn smp lumat). Masukkan bawang tadi ke dalam 3 cawan air dan rebus sehingga mendidih. Halakan wap rebusan ke wajah selama beberapa minit. Amalkan 3 kali seminggu dan lihatlah hasilnya.."

Senangkan?? aku nak trylaa..kot la ada perubahankan..hlg resdung aku ni, alhamdulillah la kan..korang pun kalau rajin leh la cuba..kalau ada resdung la yer..kalau tak de tak yah la bt..elok2 tak de kang jadi ada..hehehe..aku tak tanggung yerk...


*Autopublish..


8 Komen Sahabat Saya:

Ummu~Ishak said... [Reply to comment]

aku pun memang alah sgt ngan habuk.jgnkan ngemas bnda2 berhabuk, sapu sampah pun aku takleh. otomatik terpaksa jd anak dara pemalas :p

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Ummu~Ishak

sapu pun tak leh..bahaya tu..alasan ko kan..hihihi

Hajar said... [Reply to comment]

bagus petua tu..nak trylah sbb sy memg ada resdung..

SafaRi09 said... [Reply to comment]

leh cuba try test nie. hehehe

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Hajar

sama la kita hajar..hehehe

Sricahaya said... [Reply to comment]

@SafaRi09

tula..mana tahu hlg redung..alhamdulillah la kan..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said... [Reply to comment]

oh ye ker, baru tau la...TQ ye sharing is caring

Sricahaya said... [Reply to comment]

@♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥

welcome anje..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails