Followers

Wednesday, January 19, 2011

~Duit Syiling Lebih 70,000 Bertaburan Di Jalan..~

Alangkah baiknya kalau org2 yg mengutip duit syiling ni kutipkan utk 'Pemilik' duit syiling tu..maksud aku, kutip then serahkan balik pada 'pemilik'nya..mesti 'pemilik' syiling tu hargai sangat2..dan tak mustahil 'pemilik' syiling berkenaan akan bagi ganjaran pada org yg bt begitu..atas sbb kejujuran...tapi zaman skg ni susah nak cari cam tu..dlm 10 org mungkin seorang je kot..

Jom baca cerita sepenuhnya dibawah..


SEREMBAN: Menyedihkan apabila pengguna jalan raya seolah-olah ‘berpesta’ memungut syiling yang bertaburan di lebuh raya selepas kenderaan membawa wang itu terbalik dalam kemalangan di Kilometer 244 Lebuhraya Utara-Selatan (Plus), dekat susur keluar Pedas di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 petang itu, pengguna jalan raya termasuk wanita bagaikan tidak mempedulikan anggota polis dan petugas lebuh raya yang turut berada di lokasi kejadian.


Mereka dilihat memasukkan syiling 50 sen, 20 sen dan 10 sen yang bertaburan di tengah dan tepi lebuh raya ke dalam beg serta plastik dibawa.

Malah, ada antara mereka sanggup bersila di atas rumput dan asyik memungut syiling itu walaupun ‘pemilik’ duit berkenaan berada di lokasi kejadian menyebabkan pihak berkuasa menutup laluan selama lima minit bagi mengelak kejadian tidak diingini.


Tinjauan Harian Metro di lokasi kejadian mendapati ada pengguna sanggup mempertaruhkan nyawa memungut syiling di tengah lebuh raya tanpa mempedulikan kenderaan lalu lalang.


Pemandu pacuan empat roda membawa wang berjumlah lebih RM70,000 berkenaan yang dikenali sebagai Zairulhisham Mansor, 28, berkata kejadian berlaku selepas kenderaannya dilanggar daripada belakang oleh sebuah kenderaan lain.

“Akibat perlanggaran itu, pacuan empat roda yang saya pandu hilang kawalan lalu terbalik menyebabkan syiling dibawa bertaburan.


“Ketika itu, saya berada di lorong paling kiri dan bernasib baik kerana tidak mengalami kecederaan serius,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, di sini.

Katanya, seorang rakan dalam pacuan empat roda bersamanya cedera ringan akibat kemalangan itu.


Harian Metro difahamkan, wang berkenaan milik sebuah syarikat pengedaran syiling dari Shah Alam, Selangor untuk dihantar ke beberapa pasar raya di Melaka.


*sumber hmetro

5 Komen Sahabat Saya:

Zaidah said... [Reply to comment]

nak kutip duit syiling nyer pasal sanggup pertaruhkan nyawa....

Mata Hati said... [Reply to comment]

duit punya pasal, dah hiraukan keselamatan. sepatutnya pulangkan balik duit tu kpd syarikat berkenaan. bukan bawak balik rumah

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Zaidah
tula pasal...

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Mata Hati
tu la sepatutnya..
manusiakan...duit punya pasal sanggup bt apa saje..

E.d.Y said... [Reply to comment]

banyak betul duit syiling..kan best dapat semua duit tu..huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails