Followers

Monday, January 10, 2011

~Buang ibu demi kekasih asing~

*sumber hmetro

KUALA LUMPUR: “Selama membesarkan dia, saya tak pernah terfikir yang dia tergamak membuang ibu sendiri,” rintih seorang ibu yang kini hidup merempat sejak enam bulan lalu selepas ‘dibuang’ anak perempuan tunggalnya akibat penangan cinta lelaki Iran.

Ibu itu yang hanya mahu dikenali sebagai Ani, 47, kini menumpang berteduh di rumah rakan dan berpindah-randah dari satu kediaman ke kediaman lain di Seremban, Negeri Sembilan serta Selayang di sini, dengan hanya membawa lima helai pakaian.

“Saya tidak menumpang lama di rumah orang dan berpindah-randah dari rumah rakan ke rumah rakan lain selepas tinggal dua atau tiga hari. Saya tidak ada sesiapa dalam hidup ini. Selepas suami meninggal dunia pada 2008, hanya anak perempuan tunggal itu yang menjadi tempat saya bergantung.

“Namun, perkenalannya dengan seorang lelaki Iran menerusi Internet mengubah hidup saya. Saya dihambat lelaki itu keluar dari rumah manakala anak pula langsung tidak peduli, malah ‘menghiris’ hati saya apabila sanggup meminta saya pergi jauh daripada hidupnya,” katanya yang ditemui, semalam.


Menurutnya, sebelum ini keluarganya hidup bahagia, malah perkahwinan anak perempuannya dengan seorang lelaki tempatan menghadiahkannya seorang cucu lelaki.


“Saya tidak bekerja, tetapi mujur arwah suami meninggalkan sedikit wang dan sebuah kereta kepada saya.

“Begitu juga dengan anak perempuan saya, dia berkahwin dan mempunyai kerja yang baik dengan gaji antara RM7,000 hingga RM8,000 sebulan. Dia juga membeli sebuah apartmen di Subang Jaya dan meminta saya tinggal di situ selepas kematian suami saya,” katanya.

Bagaimanapun, katanya, hidupnya musnah selepas anaknya jatuh cinta dengan seorang pelajar sebuah kolej swasta warga Iran berusia 25 tahun kira-kira dua tahun lalu.

“Demi pelajar kolej swasta itu, anak saya sanggup meninggalkan suami, berhenti kerja dan duduk serumah dengan lelaki itu.

“Dia berubah, nasihat saya dibalas dengan kata-kata kesat, malah kunci apartmen miliknya yang menjadi tempat tinggal saya ditukar apabila saya keluar ke rumah rakan selepas dimintanya atas alasan kawan kekasihnya yang datang dari Iran mahu menumpang sementara waktu,” katanya.

Ani berkata, ketika cuba bertanyakan mengapa kunci ditukar, lelaki Iran terbabit menghalaunya keluar dari apartmen itu di depan anaknya dengan alasan dia cuba mengganggu kehidupan mereka.

“Saya tidak ada sesiapa di dunia ini kecuali anak saya. Dia nyawa dan jiwa saya, tetapi semuanya musnah sekelip mata disebabkan orang asing.

“Kereta milik saya juga dilelong bulan lalu kerana bayaran ansuran tertunggak dan sejak Jun lalu, saya menumpang ihsan rakan, tetapi berapa lama boleh berteduh di rumah orang menyebabkan saya sering berpindah-randah selepas beberapa hari.

“Mungkin satu hari nanti, saya terpaksa tinggal di bawah jambatan kerana tidak memiliki apa pun, sudahlah tiada harta, anak kesayangan pula membuang saya,” katanya.



* Sampai hati tulkan bt ibu sendiri mcm tu...kena guna2 ke apa?? disebabkn org asing buang ibu sendiri..



10 Komen Sahabat Saya:

LYaFRINA said... [Reply to comment]

sanggup buangkan ibu..
tp percayalah..suatu hari nanti si anak ni akn terima balasannya & akn mcri smula ibunya..

hrp bila dia kembali sedar, keadaan masih belum terlewat utk mohon ampun.

lia said... [Reply to comment]

kurang ajar!!!!

MummyEcha said... [Reply to comment]

salam akak....singgah baca n3...sakit hati plak hati..tergamak buang ibu sendiri semata2 mengejar org asing.....

Amy Syaquena said... [Reply to comment]

ya allah macam-macam la sekarang nie , minta di jauhkan la dalam kehidupan kita..

Sricahaya said... [Reply to comment]

@LYaFRINA

tulaa..sbb org asing bt ibu sendiri cam tu..

Sricahaya said... [Reply to comment]

@lia

betul...

Sricahaya said... [Reply to comment]

@MummyEcha

tulaa..tak patut tul..

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Amy Syaquena

amin..

Ummu~Ishak said... [Reply to comment]

lantakla kau mati tak cium bau syurga

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Ummu~Ishak

tu la kan..sanjung sgt org asing tu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails