Followers

Sunday, January 02, 2011

~Pesan anak jaga emak~


KUALA LUMPUR: “Ketika di hospital, Faizal berkali-kali cuba bangun dan berdiri tetapi saya menghalangnya. Kemudian, keadaannya menjadi semakin kritikal hinggalah dia menghembuskan nafas terakhir beberapa jam selepas dimasukkan ke hospital,” kata Saiful Yusof, 35, abang kepada pelakon popular, Faizal Mohd Yusof, 33, yang meninggal dunia akibat serang jantung di Pusat Rawatan Islam (Pusrawi), jam 1.45 tengah hari tadi.

Pelakon yang popular dengan drama Tiramisu dan Adamaya itu dihantar ke hospital oleh Saiful dan isterinya, Rosmunira Rashid, 27, pagi semalam ketika aktor berkenaan rebah di dalam bilik air di rumahnya selepas mengadu sakit dada.

Dia yang kemudian dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) sempat menemui anak pertamanya, Muhammad Rayyan Hakhaie yang berusia dua tahun hasil perkongsian hidup dengan bekas isterinya, Siti Nordiana Alias, 25, sebelum menghembuskan nafas terakhir di sisi Rosmunira.

Menurut Saiful, doktor mengesahkan arwah mengalami masalah jantung apabila satu saluran pada jantungnya tersumbat.


Sementara itu, Siti Nordiana atau Nana yang ditemui berkata, Faizal menghubunginya beberapa hari lalu untuk bercakap dengan anak mereka, Muhammad Rayyan Nakhaie, 2.

“Saya memasang pembesar suara dan mendengar perbualan mereka. Malah, arwah ada menyebut kepada anak saya supaya jangan nakal dan menyuruhnya menjaga saya.

“Mulanya, saya terfikir akan jadi sesuatu. Namun saya menolak pelbagai perkara negatif kerana tidak mahu menyangka yang bukan-bukan. Namun, Allah lebih menyayanginya,” katanya ketika ditemui di hospital, semalam.

Selepas berpisah dengan Nana, Faizal mendirikan rumah tangga dengan Rosmunira yang kini mengandung lima bulan pada awal tahun lalu.

Turut kelihatan menziarahi Allahyarham di hospital, pelakon Amyza Aznan, Zulkifli Ariffin, Pierre Andre, Sharifah Amani, Dira Abu Zahar, Liyana Jasmay dan Tania Hudson.

Jenazah Allahyarham akan dikebumikan di tanah perkuburan Islam Batu Muda, Batu Caves, Selangor kira-kira jam 10 pagi ini.

*sumber hmetro

6 Komen Sahabat Saya:

Ummu~Ishak said... [Reply to comment]

sedih bila baca berita pakwe lama aku ni, eh bukan. aku suka tgk dia berlakon dalam Neon

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Ummu~Ishak

tula..serangan jantung ni tak kenal usia...

aku pun suka tgk muka dia..dia ak hensem..tapi manis..

MummyEcha said... [Reply to comment]

al-fatihah buat arwah........

Kak Amy said... [Reply to comment]

terkezut sangat masa baca berita nie.. serangan jantung nie x mengenal usia last week anak cousin meninggal baru 5 bulan akibat jantung juga..sedih sangat pape pun takziah buat keluarga arwah.. al fatihah

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Amy Syaquena

tulaa.tak boleh nak detect awal lak tu jantung ni..tu yg bahaya tu..

Sricahaya said... [Reply to comment]

@MummyEcha

amin..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails