Followers

Monday, November 01, 2010

~Petua: Rangupkan Kentang~

*pic frm google

Salam..

Korang rajin tak koreng kentang sendiri? aku blh la, tak la selalu..kekadang bila teringin nak makan bt laa..memula bt tak jadi..kentang yg aku goreng tu cam lembek or lemau jerk..rupa2nya ada cara or petua nak rangupkan kentang yg kita goreng ni..ok,caranya cam ni..

* Buang kulit kentang, basuh dan potong.
* Gaul rata kentang yg dipotong tadi dgn garam secukupnya.
* Dah gaul, masukkan kentang tadi ke dlm bekas yg berlubang, spt penapis santan dan toskan sehingga kering.
* Dah kering, gorengla kentang tu menggunakan minyak yg byk di atas api yg sederhana.



9 Komen Sahabat Saya:

NaniE said... [Reply to comment]

kentang tu tak perlu rebus dulu..?

Sricahaya said... [Reply to comment]

nanie: tak payah, kalau rebus dia dah jd lembut..nanti jd kentang putar or kentang lenyek

E.d.Y said... [Reply to comment]

lepas ni xyah dah beli fries..huhu

Sricahaya said... [Reply to comment]

edy: tu la tu..kentang goreng pun blh, kerepek kentang pun blh..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said... [Reply to comment]

petua yang bagus ni...leh torai nanti

Sricahaya said... [Reply to comment]

anje: cuba jgn tak cuba.. :)

SURIA AMANDA said... [Reply to comment]

oh...mcm tu....leh la cuba balik kerja kang...

Sricahaya said... [Reply to comment]

suria: sila2..blh bt kudap2an smbil tgk tv

"missrivebell mumun" said... [Reply to comment]

betul betul..
sedapnyer fries..
tapi tu la sebab nk buat fries kene boh garam pas goeng boh lg garam tu, tu yg garam pun jd kuasa2.. hehe
bley mkn sesekali je..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails