Followers

Friday, November 26, 2010

~Pancit~

Tgh jalan laju kat highway tetiba lak bunyi semacam...pastu rasa cam senget je keta...sudaaa..pancit ke tayar keta ni...suh adik intai luar tingkap sah..mmg pancit..so, aku pun pelahankan keta nak cari tempat tukar tayar...dah la dlm keta tu semua pempuan...aku, adik aku dua org, anak2 aku dgn bondaku...hatiku berkata...leh ke aku tukar tayar ni..hehehe


see...bukan pancit je...dah merekah dah tayar tu...pecah..


kat area sini laa keta aku tersadai...berhenti tepi highway..

ce.....konon cam retila nak tukar tayar...bukak bonet..kuarkan tayar, amik barang yg perlu...nak bukak nat tayar tu pun terkial2..ketat ya amat...tetiba ada motor slow dan berhenti tepi..agaknya dia tgk semua pempuankan..

Pemuda : kenapa kak?

aku: tayar pancit la dik..(dia panggil aku kak,aku panggil dia adik laa..hihi)

Pemuda : takpe2..nanti saya tolong tukarkan... (slang kelate ye..)

aku: tima kasih...(dlm hati aku alhamdulillah..syukur2 sgt...allah bg pertolongan pd aku melalui seorang pemuda )


adik aku sempat berposing..pantang nampak kamera

ni la pemuda yg sanggup berhenti utk tolong kitaorg tukar tayar...
tgh bukak tayar..



tgh pasang tayar spare...

sekejap je dah siap..rasanya 10-15 minit la kot..berpeluh2 si pemuda ni tukar tayar....

anak2 aku dlm keta pun dah boring..nak turun..mmg aku tak bg turun..dah la tepi highway..cari pasal je nanti..dorang ni bukannya leh jangka...
dah siap tukar..aku bg la sikit duit minum...tak nak si pemuda tu..aku kata ikhlas bg ni..dia pun ckp dia ikhlas tolong aku...ishhh..sudahnya aku letak je kat dalam bakul motor dia..aku ckp tak pe amik..bt minum...dia pun ckp tima kasih...

mmg berterima kasih sgt2 kat si pemuda tu sbb tolong aku...yela, zaman sekarang ni kan mmg susah org nak tolong kalau ada keta rosak tepi jalan...tkt2 perkara yg tak diingini berlaku..aku pun kalau ada keta rosak tepi jalan, aku tgk je mana ada berhenti..tkt la nak berhenti..silap kita yg kena pau..hehehe

*muka pemuda ni tak direkod kerana segan nak amik pic beliau..hihihi, tkt dia mengata dlm hati..aku penat2 tukar tayar, dia amik gambar lak..hehehe


20 Komen Sahabat Saya:

Ummu~Ishak said... [Reply to comment]

bile tayar ko pancit ni? ko gi ikea tak ajak aku eh. aku cam highway tu, haha.

**teringat zaman2 kat gdeen dulu,penah kete ayah aku pancit kat traffic light ke johan setia tu.aku tolong angkatkan tayar sbb kesian tgk ayah aku dah tua2 nak buat tu semua lagi.aku nak tolong banyak2 dia tak kasi (aaaa tetiba sedih tingat ayah aku)

echa said... [Reply to comment]

Nasib baik ada abg sheildtox hehehehe.....macam nie yg saya takut kalu x der org laki dlm kete.saya pun dah ader pengalaman mcm nie..terkial2 gak la nak cr org huhuhu......

Ummi said... [Reply to comment]

bagusnye kan..ade jugak org yg sudi tolong walau bukan sedara mara..bagusnye dia..

MIMIE AIZA said... [Reply to comment]

susah nak cari orang yg baik hati sekarang ni

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Ummu~Ishak
aku gi time mgg lepas...nak ajak ko tapi tak muat..kalau lain keta tak best..tak leh nak gosip..hehehe

al fatihah utk arwah ayah ko..aku ingat lagi wajah ayah ko..garang tapi baik..

Sricahaya said... [Reply to comment]

@echa

tu la tu..ni pun dah dua kali kena..first lagi la takut..pacit time sorang2 lak tu..haru tul..nasib baik member opis lalu dia perasan..

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Ummi

tu laa..baguskan..mmg susah nak jmp org yg sanggup tolong tepi jalan skg ni..

Sricahaya said... [Reply to comment]

@MIMIE AIZA
tu la..alhamdulillah ada lagi org yg baik hati mcam pemuda ni..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said... [Reply to comment]

bahaya tol sib baik tak jadik ape2 kan baik nya orang tu tolong tak minta dibalas...Alhamdullilah semaunya selamat

Sricahaya said... [Reply to comment]

@♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥
tu la..alhamdulillah jmp org yg baik hati..mmg syukur sgt2 tak jadi pape..

E.d.Y said... [Reply to comment]

nasib lelaki tu baik..ada certain yg tolong siap request lg nak berapa

Ummu~Ishak said... [Reply to comment]

**tayar tu pancit sbb ko tak ajak aku :p

**aku rasa incik pemuda tu nak tolong ko sbb baju dia sama kaler ngan kete ko, ngeh ngeh.
tak ah, dia mmg jenis baik hati punya orang. (skali tgk dari belakang cam zizul pun ade)

**wira kak ipar aku pun dah 2x pancit kat jalan. rim pun lebih kurang cam ko je, cuma kaler lain. agaknya sbb kete @ rim tak?? (tahyul)

**org pempuan sila lah belajar cara tukar tayar for emergency
case camni. aku penah tuka tayar tapi seb bek masa tu pancit kat rumah. kurangla rasa panik tu pasal kat rumah je kan, theheheee

Fadzlin said... [Reply to comment]

kih2...tula,baik tul pemuda tu...zmn ni sush kn,byk yg jht drpd yg ikhlas nk tlg..syukur smua slmt..

tp saspen gak bila tgk shida kool je nk tuka tyr.since diri sndri ni rsnya x reti kot.bru je nk lyn teknik shida tuka tyr,'spoiled' by pemuda baik ht pnya part.hohoho

Sricahaya said... [Reply to comment]

@E.d.Y
tulaa...kalau kena yg tak berapa nak baik..mau dia caskan..

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Ummu~Ishak

tu la..susah nak jmp yg baik dah skg ni..cam abg aku yerk..abg aku dah kurus sikit arr..hehehe

keta aku ni pun dah pancit dua kali..abg aku ada gak cadang nak tukar tayar + rim baru..thn dpn kot..

aku tahu laa tukar tayar..cuma 15 minit tu jadi 45 minit kot..hahaha

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Fadzlin

hehehe..saya nak bukak nat tayar tu pun terkiyal2 lin..ketat sgt..tgk pemuda tu bt senang jer..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply to comment]

nasib baik ade org sudi tolong..kalau rina sorang2 tu mmg tak tau..tp kite org pompuan kene belajar kan mende² macam ni..

Sricahaya said... [Reply to comment]

@az rina a.k.a jaijina

tula..atleast tahu serba sedikit pasal keta..

Ummu~Ishak said... [Reply to comment]

sama la wei. nak pulas skru je mau dekat setgh jam, haha. terkial2. plus angkat tayar lagi, nak pusing skru tu balik, mau sejam. jom kita berkursus 'bagaimana salin tayar dengan pantas' hahahaha

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Ummu~Ishak

hahaha..kursus pun, kurdrat kita tak sama ngan kurdrat lelaki..kita kan lemah lembut gitu..hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails