Followers

Tuesday, November 23, 2010

~Petua : Menghilangkan Kesan Kotoran Pd Pinggan Mangkuk ~

*image frm google..


Korang ada tak masalah pinggan mangkuk yg berminyak, kesan kunyit yg kekuningan melekat di permukaan pinggan, kesan cili..kalau ada, korang tahu tak cara nak hilangkan kesan tu?? kalau tak tahu..meh sini aku bg tahu..aku pun ada org bgth..nanti balik leh cuba..hehe..caranya senang jer..korang amik limau purut atau limau nipis...pastu hiris nipis-nipis..campurkan dgn bahan pencuci dan basuh perkakas berkenaan dgn air..insyaallah pinggan mangkuk korang bersih tanpa kesan yg tidak menyenangkan..cubalah...

*nanti nak trylaa..ni pun aku baru th...mana tahu hlg kesan kunyit kat mangkuk aku tu kan..hehe



12 Komen Sahabat Saya:

Zaidah said... [Reply to comment]

klu ade kesan daki pada pinggan macam mana plak nak hilangkan huhuhu

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Zaidah

cuba la cara yg kat atas tu.. :) kalau blh alhamdulillah lah...

alyyani said... [Reply to comment]

kat botol susu agak bole tak? huhuhu.. botol susu avent kadang kalau dah lama pakai mesti kuning. thanks for sharing ye :)

Sricahaya said... [Reply to comment]

@alyyani

penah dgr kalau nak hlgkan kotoran botol susu ni, basuh dgn garam..letak garam kasar sikit dlm botol + air, goncang..pastu basuh cam biasalaa.. cubalaa..mana th leh hlg kuning2 tu..

Kalamhati said... [Reply to comment]

salam..

tq!petua yg berguna ni..=)

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Kalamhati

sesama.. :)

sarah-najwan said... [Reply to comment]

bagus petua ni..tang gelas pun bole kan..hik hik

Sricahaya said... [Reply to comment]

@sarah-najwan
cuba la..:)

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said... [Reply to comment]

terima kasih yew kOngsi pertua

Sricahaya said... [Reply to comment]

@..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::..

Sesama.. :)

"missrivebell mumun" said... [Reply to comment]

oooooo cmtu..
tenkiu.. nice info, pinggan kat dapo tu byk dah kene kesan kunyit.. hihi

Sricahaya said... [Reply to comment]

@"missrivebell mumun"

samalaa..leh cuba...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails