Followers

Saturday, October 23, 2010

~Sudah Semakin Pulih~

Salam...

2 hari aku tak update blog..keadaan tak mengizinkan aku nak update dlm 2 hari tu..hari ni ada berkesempatan utk update blog..jd aku nak cite sikit selama dua hari aku tak update blog..kalau korang nak baca,bacalaa..tak nak pun takpe..tiada paksaan.. :)


20.10.10 (rabu)

-kul 9 mlm: kakak batuk teruk..benti kejap pastu batuk lagi..bg mkn ubat, cam ok skit..pastu batuk balik..mlm tu mmg aku tak leh tdo..


21.10.10 (khamis )

-kul 2 pg: aku tgk kakak cam semput, susah dia nak bernafas..adik lak badan dia makin panas, aku bg ubat punggung pun panasnya kurang sikit jer..aku ajak abg gi klinik 24 jam kt Sg Buloh..

- kul 2.30 pg: doktor cek adik, panas tinggi sgt...doktor bg ubat then suh aku selalu lap badan adik..lagi dua hari kalau demam adik tak ok, doktor suh check darah..

doktor cek kakak, doktor kata batuk kakak dah teruk..doktor suh amik gas, doktor kata kalau mlm esok tak kurang dia suh datang balik,then doktor bg surat terus gi hospital..

-kul 3.30pg: smp umah terus bagi dorang makan ubat..lepas amik gas tu, nmpk kakak dah boleh tdo..

-kul 6.30pg: dua2 demam panas balik..aku lap kan badan adik, abg lap badan kakak..abg dpt mc sbb mlm tadi dia pun cek sekali..aku cuti lagi la jawabnya..

sepanjang hari dorang berdua asyik tdo jerk..bgn kejap minta air pastu tdo balik...makan tak nak, minum susu pun tak nak..nasib baik la nak gak dorang minum air masak..

-kul 5.30 ptg: kakak batuk teruk lagi..gi Klinik Zahrin semula, doktor pun pelik sbb tak baik lagi.. selalu bg ubat tu dah baik..adik, doktor kata demam tinggi lagi..doktor bg antibiotik yg kuat, kalau esok tak ok lagi, doktor suh gi check darah tkt denggi..kakak, doktor cek paru2 dia..doktor kata paru2 belah kari kakak ada jangkitan kuman, sbb tu la batuk kakak susah nak hlg..pastu doktor bagi gas lagi dalam 10 minit la gak..lepas dpt gas tu alhamdulillah nampak kurang..doktor kata esok pagi kalau tak kurang terpaksa masuk wad..

sebelah mlmnya alhamdulillah kakak ngan adik nampak dah kurang batuk..cuma demam tak hilang2..mlm tu letak cool fever kat dahi pastu lap2 badan dorang..


22.10.10 (Jumaat)

-kul 7.00pg: keadaan kakak nmpk kurang..walaupun nampak muka tak sihat tapi aktif..cuma batuk sesekali bila penat bermain..

keadaan adik, masih demam..merengek jerk..mgkin bdan tak selesa..

-kul 8.30pg: aku gi klinik kerajaan utk check kakak ngan adik..nasib baik laa org tak ramai..coz, cek ibu mengandung ngan kanak2 dari hari isnin hingga khamis..

doktor cek kakak, doktor kata kakak ada semput..demam dah ok..doktor cek adik, adik masih demam..disebabkan dah demam 5 hari on-off doktor suh cek darah..

dah amik darah, tunggu dlm 2-3 minit dah dapat result..alhamdulillah darah adik bebas dari segala penyakit...aku syukur sgt2...

skg ni keadaan kakak n adik alhamdulillah semakin pulih..demam pun dah berkurangan, batuk masih ada tapi sesekali...tak macam seblm ni, nak tdo pun tak blh..

kakak tgh tgk citer Zoo, asyik la ckp nanti kakak nak gi zoo nak jmp Ad ( Mazlan Pet Pet) adoiilaa..anak2..Ad tu keje kat situ time shooting je nak oiiii..ayah dah janji ngan kakak nak bawak gi zoo sila tunaikan ye..

adik tgh tdo..lama gak dia tdo...qhodo' tido gamaknya..


p/s:aku bersyukur sgt2 anak2ku dah semakin pulih...
p/s:tima kasih sgt pada Doktor Zahri coz bg aku cuti 2 hari (mc) utk jaga anak..yelaakan..memandangkan cuti aku pun tak berapa nak ada..tq doktor.. (camla doktor tu baca blog aku..hahahah)


8 Komen Sahabat Saya:

lia said... [Reply to comment]

Alhmdlh dedua xde apa2.... lia pon risau gak ni, Amsyar da dekat 2w batuk xreda lagi...

kalau amsyar kurang sihat, mmg lia muka xmalu mintk gak mc sbb nak jaga dia...

Sricahaya said... [Reply to comment]

k.lia: tula..alhamdulillah sesgt..umairah kalau dah btk mmg lambat nak hlg..lagi2 umairah ni tak reti lagi nak pantang..kita la kena pantangkan dia..

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

samalah daku
setot demam balik ni even last 2 week warded sbb kena sawan demam
ni adik dia plak batuk - batuk..
haiah..
aku dahlah tgk sakit plak tu..
luka surgery tak baik2 lagi

Sricahaya said... [Reply to comment]

laa..yeke..musim la kot..kesian kalau bdk2 yg kena demam n batuk2

awak tryla makan gamat cni..dia jenis pill..insyaallah cepat sembuh

Ummu~Ishak said... [Reply to comment]

ko skandal ngan doc tu eaaa

Sricahaya said... [Reply to comment]

ummu : isshhhh..tak arrr..doktor tu mmg baik hati..sbb tiap kali anak aku tak sihat, mmg klinik dia la aku tuju...

Zaidah said... [Reply to comment]

alhamdulilah kakak ngan adik dah semakin sembuh....nanti klu dah betul2 sembuh ajak mama gie zoo yer kakak...bleh tengok binatang n jumpa uncle ad...

Sricahaya said... [Reply to comment]

zaidah: tula kak..syukur sgt2 dh beransur pulih..

tulaa..kakak dah tuntut dah tu..hehehhe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails