Followers

Friday, October 08, 2010

~Petua: Hilangkan Lemak Ayam~


Salam..

Hari ni aku nak share petua utk hilangkan lemak ayam, kekadang bila kita basuh ayam, susah no nak hlgkan lemak or lendir2 ayam tu kan..so, try petua ni, selepas membersihkan ayam dgn air bersih, sapukan ayam tersebut dgn tepung gandum atau gaulkan dgn tepung gandum. Kemudian , bersihkan semula dgn ari bersih. Insyaallah hasilnya, lemak pada ayam akan hilang dgn mudah.

Aku selalu tgk mak aku bt cam tu..so, aku tanya la letak tepung gandum tu utk apa? mak aku jawab utk hlgkan lemak2 or lendir ayam..aku pun..ooooooo...hihii

6 Komen Sahabat Saya:

Umiey said... [Reply to comment]

salam ziarah,
bleh dicuba petua ni..
kdg2 org tua2 basuh guna kunyit tp xtau la utk pa..

Sricahaya said... [Reply to comment]

salam ziarah kembali..
blh, cuba la..bsh dgn kunyit yek?? biar jadi kuning kot..hihihi

echa said... [Reply to comment]

yeh...yeh...last2 ada gak petua nie.dah lama cri.tQ akak

Sricahaya said... [Reply to comment]

yeke..:) lepas ni leh la cuba..

"missrivebell mumun" said... [Reply to comment]

hihi kalau mumun, mumun taruk jer limau/air asam..

Sricahaya said... [Reply to comment]

@"missrivebell mumun"
yeke..leh cuba gak ni..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails