Followers

Thursday, October 14, 2010

~Petua: Tauhu Tidak Melekat~

image frm en google
Salam...

Sapa suka makan tauhu angkat jari telunjuk...heheh..aku suka mkn tauhu ni..sedap apa, tauhu ni di goreng, pastu cicah ngan sambal kicap..mmg best..tak pun tauhu bakar pun sedap gak..tauhu sumbat pun best..

Dulu bila aku goreng tauhu ni kekadang melekat kat kuali..so, penah la tanya ngan org yg pakar cam ne tak nak bagi tauhu ni melekat..dia kata kalau tak nak bagi melekat kat kuali taburkan garam halus pada permukaan atas dan bawah tauhu seblm digoreng..

aku kalau mkn sendiri kekadang dah basuh2 terus goreng..malas nak gaul ngan garam..kalau bt utk family,kena bt bykkan, aku gaullah ngan garam..kalau nak bg sedap mmg la kena gaul ngan air garam..barula tauhu tu ada rasa..patutla kekadang aku masak tak melekat..kekadang aku masak melekat lak..tak terpk lak aku garam tu leh elakkan tauhu tu melekat kat kuali..ishhhh...


p/s: kena rajin ngan org pakar kat dapur ni..byk lagi petua yg kita tak tahu...

6 Komen Sahabat Saya:

Anonymous said... [Reply to comment]

lagi 1 kalau taknak melekat pakai tefal..kuali tidak melekat..huhuhu

Ummu~Ishak said... [Reply to comment]

aku tanye ko je la sbb ko pakar, hehe

Sricahaya said... [Reply to comment]

anon: tu dh semestinya...hihi

Sricahaya said... [Reply to comment]

ummu: ishhh..aku pun tnya mak aku..hihi

Afne said... [Reply to comment]

afne suka! tauhu pn antara milk booster sbb diperbuat dr soya. klu mak afne suka goreng lembik2 jgn sampai garing pastu mkn panas2 cicah sambal kicap. maveles!

Sricahaya said... [Reply to comment]

Afne: tulaa..sedapkan..bg 5 keping tauhu kita leh hbskan..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails