Followers

Thursday, October 14, 2010

~Perkembangan Anak2ku~


Umairah, 2thn 11bln 2 hari

*Berat last 14kg..bln dpn check up 3thn, mkn ubat cacing..
*Makin petah bercakap dan suka bertanya, kenapa? mengapa? dimana? jenuh nak menjawab..
*Pandai menari, pantang dengar lagu nanti mula la lenggang lenggoknya..
*Dah tak pakai diapers..mlm je pakai, tkt tetiba bocor..
*suka berposing
*dah boleh disuruh..
*dah pandai baca surah Al-Fatihah ( walaupun sebutan tak bape btl)
*Doa yg pendek2 pun dah hafal
*Dah pandai mandi, mkn sendiri..pastu baju pun nak cari sendiri..suka sgt pakai suar yg ada poket
*suka tgk Geng Bas Sekolah, Tom n Jerry, Upin Ipin, Ultraman, kalau dah tgk cite kegemaran dia jgnla panggil, mmg dia bt tak tahu jerk..
*Dah pandai nak berkawan..petang2 kalau balik keje, mesti ckp cam ni " mama..mama..akak nak jmp kawan jap, nak main basikal ngan kawan kakak.."



Zahirah, 1thn 5bln

* hgj bln ni gi klinik cucuk 1thn 5bln.
* berat yg lepas 9kg
*Dah pandai berckp sikit2..suka tiru apa yg org ckp..cth: mama: "kakak, masuk mandi.." nanti adik pun tiru mama ckp "tatak acuk di.." pastu suka tiru apa yg kakak dia bt..
*Pandai nak marah org
*masih lagi menyusu badan
*Gigi dah byk penuh..pastu suka sgt gigit kakak..
*dah pandai sebut tu, uwa, tita, pat, ma, nam, juh, pan, alan, luh..
*suka tgk upin ipin
*Suka sgt mandi..
*Dah pandai menyakat kakak dia..nanti mula la kakak dia menjerit..bila kakak dia menjerit, dia bt tak tahu jerk..


p/s: kejap je dah besar anak2 mama ni..semoga kalian berdua membesar dgn sihat, dijauhkan dari sebarang penyakit yg merbahaya..jgn nakal2.. jd anak yg solehah ye..amin.


6 Komen Sahabat Saya:

Afne said... [Reply to comment]

sejuk hati tgk gmbr2 diorg ni ;)

Ummu~Ishak said... [Reply to comment]

kakak becok cam mamanye :p

Sricahaya said... [Reply to comment]

Afne: tulaa..suka tgk dorang ceria n happy

Sricahaya said... [Reply to comment]

ummu: mamanya mana becok laa..mamanya pemalu..hihi

az rina a.k.a jaijina said... [Reply to comment]

2 org je anak ye, hehehe..

alhamdulillah, perkembangan yg baik buat anak²..harap² membesar bagai johan ye, amin..

Sricahaya said... [Reply to comment]

rina: amin...a'ah..baru dua..dua2 girl..harus cari boy..tp tgg besar sikit..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails