Followers

Wednesday, October 13, 2010

~Jelingan Ayah.~

Jelingan ayah...

Kisah ini benar-benar terjadi padaku sewaktu aku kanak-kanak dahulu.
Ayah aku suka memberi amaran padaku dengan menjeling garang jika aku
membuat sesuatu yang tidak disukainya. Contohnya, jika ke kedai,kalau aku
mengambil gula-gula, dia akan menjeling padaku bermakna aku disuruh
letakkan semula gula-gula itu ke tempatnya semula.

Suatu hari,aku mengikut ayah ke surau untuk solat maghrib.Ketika sedang
rukuk, aku melihat kain pelikat tok imam tersepit di celah punggungnya.
Aku yang 'konon'nya ingin membantu,terus menarik kain yang tersepit itu.
Ayahku yang sedang solat terus memberi jelingannya padaku. Aku pun faham
maksudnya itu,lalu terus memasukkan semula kain pelikat tok imam itu
semula ke celah punggung tok imam tadi. Apalagi,melatah lah tok imam tadi.
Habis satu jemaah batal solat mereka kerana turut terkejut dengan latahan
tok imam tadi. Ayahku yang bermuka merah padam menahan malu dan marah
mengheret aku balik ke rumah. Malam tu, berbirat punggung aku dirotannya.


Moral : Jangan memandai nak masukkan kain ke celah punggung tok imam.


*sumber dari email

4 Komen Sahabat Saya:

Umiey said... [Reply to comment]

salam sricahaya,
mmg lawak tul la, takut sgt latu ngan ayah...hehehehheh

Sricahaya said... [Reply to comment]

umiey..tula..blh plak la selitkan balik..hehe

E.d.Y said... [Reply to comment]

ni bukan kisah benarkan??kalau betul2 mmg lawak la..haha

Sricahaya said... [Reply to comment]

bkn kisah saya..kisah org tu...hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails