Followers

Wednesday, February 02, 2011

~Budak Kepala Botak Amik Duit Aku~

image frm google

Salam...

Aku tgh geram bercampur marah ni...tak tahu nak lepaskan ke sapa...luahkan jela kat sini...dah lama benda ni tak jadi..tetiba semlm jadi balik...senang je kan nak amik duit org..ingat kita ni cop duit ker..ko nak duit ko usaha la sendiri..jgn la nak suruh 'ORG SURUHAN' ko amik duit org lain..mmg aku tak halalkan dunia akhirat laa..bkn sikit duit aku hilang..dah ratus2..mau dkt ribu dah..yelaa sekali amik RM50..dah byk kali hlg lak tu...dr thn 2006 tak salah aku..mau tak ribu..

korang mesti tertanya2kan pesal tghari2 ni aku dah bising lepaskan geram..apa taknya..dlm purse aku tu ada RM75, semlm bdn aku sakit2, gi klinik doktor bg mc pastu dia suh gi urut..lpas urut tu aku bgla kat makcik tu RM25, tgk dlm purse tu ada lagi RM50...aku mmg kuarkan duit sikit2 dari ATM..sekali belah petang, abah aku kata duit dia hlg RM100, aku pun cek purse aku..sah..mmg hlg gak duit RM50 aku tu..mau tak angin aku..dah la tu je yg tinggal dalam purse..geram tul aku..ni gara2 org yg ada membela budak kecik yg berwarna hijau tu la..korang fhm tak benda alah yg aku maksudkan tu..?? lepas ikhtiar dgn ustaz aku tu..lama gak la duit kat dalam umah tu tak hilang..aman la sikit..sekali tup2 semalam mula balik..

ayah aku ada ckp ari tu..ni musim org balik Haji ni duit simpan elok2..takut hlg lagi..biasanya kan benda tu org amik kat mekah..aku cam frust,sedih, tak sangka gak la...org gi haji bt amal ibadah..ni tak, org2 cam ni balik hj bawak masalah...mmg menyusahkan org kampung tul..

aku mmg tak leh lupa la masa thn 2009, masa tu aku dalam pantang bersalinkan adik..duit yg org bg2 kat adik tu byk la gak..lbh lima ratus tak salah aku..aku ikat simpan elok2..sekali bila aku tgk balik hbs hlg semua duit tu..nangis aku..mmg aku geram sgt org2 yg membela benda alah ni..dia nak hdp senang amik duit org...tak pk org susah ke tak..

ada sorang makcik ni aku dgr cite lagi kesian..pegi kedai nak beli brg utk masak tghari, bwk RM50 dlm poket..bila nak bayar duit tu hlg...sian tul makcik tu..terpaksa hutang ngan tuan kedai tu..nasib baik la dah biasa ngan tuan kedai tu...knp la ada org2 cam ni lagi..cuma aku tak tahu jer sapa tuan punya benda alah tu...cam ne nak bg org2 cam ni sedar...kalau hari2 hlg mana tahankan..

Korang ada petua tak atau cara2 tak nak bagi hlg duit dari simpanan..?? kalau ada, leh share..sedih la bila duit asyik hilang jerk...

aku doakan moga2 org cam ni dapat balasan yg setimpal..mmg aku tak halalkan duit aku yg ko amik tu dunia akhirat..tanggung la ko kat sana nanti.


6 Komen Sahabat Saya:

@e_da said... [Reply to comment]

kena berubat cepat tu.. umah makcik sy pun kena mcm tu.. orang kata letak kacang hijau dlm rumah tak pun bela ikan.. tak pastila.. yg pasti kena berubat dgn org pandai cepat... umah makcik sy tu teruk gak tahap dia leh minum air lak kat umah org tu.. mmg seramm....

E.d.Y said... [Reply to comment]

bela ikan puyu kat rumah...bahaya budak botak tu...

Mama Kembar 3 said... [Reply to comment]

ishh takut laa dgr camni. mama tak pernah tau pun yg benda tu org ambik kat mekah, teruk laa org pegi buat ibadah, ini pegi buat benda lain. harap harap cpt settle laa your problem ni.

Sricahaya said... [Reply to comment]

@@e_da penah gak letak kacang hijau tapi tak jalan..bela ikan puyu tu tak pasti penah ke tak..

dah dua org cuba pagarkan rumah ni..yg first tak jalan..yg second ni alhamdulillah la..tapi thn 6 bln jer..pastu baru ni mula balik..

Sricahaya said... [Reply to comment]

@E.d.Y mmg bahaya budak botak ni..kerja keras utk tuan dia..nanti try bela ikan puyu..tkt tak jalan gak..silap2 hbs ikan puyu dikerjakan..hehe

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Mama Kembar 3
tu la mama...org kata kat mekah ni ada satu tiang, dinamakan tiang toyol ke apa tah..kat situ la dorang amik n buat perjanjian..tak tahula betul ke tak..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails