Followers

Wednesday, June 30, 2010

~Rajin Adik~

Salam..

Gambar ni diambil sebelum gi Cameron Highlands lagi...dah lama dah terperam..tapi aku nak publish gak kerajinan anak aku ni..hehe..

Rasanya, mana2 budak bila dah umur sethn keatas, macam2 dia nak tahu, macam2 dia nak buat...cepat je dia dapat, pastu apa yg kita bt dia akan ikut..time ni yg kita kena jaga2..coz, dia akan ikut apa yg kita bt, tingkah laku kita, pertuturan kita..

Cam Zahirah ni,
*Bt masa ni, apa yg aku perasan..dia akan tgk jer apa yg kakak dia or mama dia or ayah dia bt..pastu nanti dia akan bt..cam yg lepas2 ni:

-Dia tgk kakak dia panjat sofa, pastu lompat..dia pun terkedek2 la gi kat sofa tu..panjat, pastu nak lompat..nasib baik la aku perasan..

-Di tgk ayah dia panjat tangga betulkan lampu or bt wiring ker, nanti dia pun nak panjat tangga tu gak..

-Dia tgk aku amik penyapu, sapu satu rumah, dan letak balik penyapu kat tempatnya..nanti dia pun amik gak penyapu tu nak sapu rumah..cam kat bawah ni..


aku baru simpan penyapu tu kat tempatnya..dia gi amik, nak sapu la kononnya..hehe

penyapu lagi besar dari adik..hehe
*perasan tak beg kat belakang tu?? beg nak gi Cameron la tu..hihi


Macam2 gelagat adik..



Dah penat, dia tgglkan cam tu je penyapu tu..hihi

aku kalau apa yg kakak n adik bt tu tak membahayakan aku biarkan je..tapi kita tgk2kan gak lah..yelaa, takkan nak halangkan..time2 ni laa dorang nak tahu dorang nak belajar..cuma kita la penat sikit nak mengemas balik..hehe

2 Komen Sahabat Saya:

kinna said... [Reply to comment]

alala..rajinnyer..ada bakat jd little helper :)

Sricahaya said... [Reply to comment]

tu la tu..harap2 rajin sampai besar laa..hihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails