Followers

Wednesday, June 16, 2010

Cameron Highlands-Hari Kedua

Salam..

Ok, sambung balik cite pasal bercuti di Cameron Highlands...khamis mlm jumaat, mlm pertama kitaorg di cameron, kitaorg tak bt pape pun..hahahaha..pk lain jer yek..kitaorg gi umah makcik aku punya adiklaa..faham tak ni?? adik makcik aku laa..hihi...dia keje kat Bank Pertanian Cameron, dulu dia keje kat Bank Pertanian Kuala Lumpur, kena tukar ke Cameron lak..dua minggu sekali dia turun kl jmp anak2 n isteri..so, dia bujangla kat sana..cuti2 sekolah ni dia bawak la anak2 dia bercuti kat Cameron..so, mlm tu kitaorg gi la umah dia..adalah dalam 2 jam kat sana, siap makan bagai..dlm kul 10 lebih, kitaorg balik ke apartment balik..time nak balik tu, cuaca kat luar bkn main sejuk lagi...tebal dowhh kabus dia..tak tahula kabus ke awan..ke kabus tu awan..hihihi..apa2 laah...tak caya tgk gambar kat bawah ni..

haa..caya tak?? mmg sejuk..gambar pun tak clear..


gambar kakak ni masa on the way nak gi..tgklaa siap bersarung tgn..cam duk kat oversea..hehehe..tapi serius..mmg tgn kakak n adik sejuk..tu yg aku belikan sarung tgn tu..


gambar yg ni time nak balik..kakak ni mmg suka berposing..thn sejuk lak tu..tgk laa sarung tgn dia dah di bukak..



Ok..ni pagi ari yg kedua, yakni ari jumaat...cantikkan pemandanganya...tenang jer rasa...



Gambar adik ni on the way nak gi Ladang Strawberi..

Ni la Ladang Strawberi yg kitaorg gi memula..tapi ditutup..katanya time cuti sekolah mmg di tutup..sbb, dia takut pokok strawberi tu mati,mgkin dia tkt ramai sangat org petik or usik pokok strawberi kot..

So, kitaorg bergambar je la kat situ..ni sebahagian je..

ni sorang je yg tak de, yg pakai sweater merah kat atas tu..dia amikkan gambar...


haa..yg ni laa..ni adik aku..no 4..



ni Ladang Strawberi kat brinchang..kat sini luas sikit tempatnya, ada pokok salad, kaktus, pokok strawberi, boleh petik strawberi sendiri..sekilo RM40. tempat parking pun luas..


kakak pun nak jugak..hehehe


ayah bergambar ngan salad..fresh2 salad kat sana..


tgklaa..bkn main sonok dia lari sana lari sini...

gambar reramai...adik tdo..tu yg tak byk gambar aku tu..hehe



Ayah berposing ngan strawberi tiruan..


kalau kita pandang atas, ada pokok anggur..tapi anggur ni blm masak lagi..kalau dah masak, tentu aku dah petik sebijik..hehehe

ayah ngan adik bawah aku..
ayah posing sorang..

gambar pokok strawberi..byk tul pokok dia...
keylaa..sambung next entry yerk..sambung cite pasal ni, pastu kat Taman Rama2 n pasal mendaki ke Gunung Berinchang..best..sejukk..





0 Komen Sahabat Saya:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails