Followers

Friday, December 24, 2010

~Maut setelah ambil Result PMR~

*sumber hmetro

KOTA BHARU: Seorang pelajar tingkatan tiga tidak sempat menunjukkan kepada ayahnya keputusan Penilaian Menengah Rendah (PMR) yang baru diambilnya di sekolah apabila dia mati dalam keadaan mengerikan, selepas terbabit dalam kemalangan jalan raya di Simpang Tiga Kok Lanas, Selising, Pasir Puteh, semalam.

Dalam kejadian jam 1 tengah hari itu, Siti Aisyah Zakaria, 15, yang membonceng motosikal ditunggang ibunya, Aziza Musa, 42, dirempuh lori pasir ketika dalam perjalanan pulang ke rumah di Kampung Banggol Chica, Kok Lanas, menyebabkan dua beranak itu terbunuh.



Akibat kejadian itu, Siti Aisyah terjatuh daripada motosikal sebelum dihempap kepala kanan lori berkenaan manakala ibunya tercampak atas jalan. Kedua-dua mereka mati di tempat kejadian.

Ayah Siti Aisyah, Zakaria Mohamad, 43, berkata, beberapa hari lalu dia memaklumkan kepada keluarganya untuk bercuti di Perdana Resort sambil mandi kolam pada Sabtu ini dan sudah pun membuat tempahan.

“Kami merancang bercuti di situ, tetapi kini semuanya tinggal kenangan apabila isteri dan anak yang menjadi harapan saya sudah pergi meninggalkan saya.

“Apa pun, saya reda dengan apa yang berlaku kerana sudah begini ketentuan takdir,” katanya ketika ditemui di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian, dekat sini, semalam.

Menurutnya, kejadian itu memang mengejutkan kerana isterinya tidak menunjukkan sebarang perubahan, manakala Siti Aisyah, anak kedua daripada enam beradik nampak rajin dan ceria.

Kata Zakaria, kejadian malang menimpa isteri dan anaknya itu diketahuinya selepas dihubungi peniaga di kawasan berkenaan selepas melihat kemalangan itu.

“Saya yang ketika itu berada di Kem Desa Pahlawan Kok Lanas kerana berurusan menghantar baju sukan bergegas menunggang motosikal yang jaraknya dua kilometer dari lokasi kejadian.



“Ketika itu, saya lihat kepala Siti Aisyah berada dekat dengan tayar belakang lori berkenaan, manakala isteri terlentang di tepi jalan berkenaan,” katanya.

Zakaria berkata, mayat isteri dan anak dibawa dengan kenderaan polis ke HUSM Kubang Kerian untuk dibedah siasat.

Katanya, sebelum itu, isterinya yang juga pembantu kewangan di Kem Desa Pahlawan pulang menjemput anaknya bagi mengambil keputusan PMR di Sekolah Menengah Maahad Shamsul Maarif Perempuan, dekat Pulai Chondong, Machang.

“Saya hanya mengetahui keputusan PMR Siti Aisyah selepas dimaklumkan pihak sekolah dia memperoleh 4A 1B dan 1C,” katanya yang juga pesara tentera.

Menurutnya, jenazah isteri dan anaknya dijangka dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Tasik, Rantau Panjang, pada lewat malam atau pagi ini.

Hasil perkongsian hidup bersama arwah isterinya, Zakaria dikurniakan enam anak, masing-masing tiga lelaki dan perempuan berusia antara tujuh hingga 16 tahun.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, kejadian berlaku apabila lori yang dipandu lelaki berusia 40-an hilang kawalan dan akibatnya kenderaan berat itu terbalik.

“Siti Aisyah cedera teruk di kepala dan anggota badan manakala Aziza cedera parah di kepala.

“Dalam kemalangan sama, Proton Persona dan dua Proton Wira remuk di bahagian depan serta belakang, tetapi pemandunya tidak mengalami kecederaan dan kejadian disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.


*Takziah bt keluarga mangsa...

11 Komen Sahabat Saya:

ciK mOt ©™ said... [Reply to comment]

hurmm...sudah ajal dia kan...tapi sangat tragis...sedih pulak pepagi ni...

Liza said... [Reply to comment]

Innalillah.. Ngeri tengok kepala adik tu.. Takziah buat keluarga...

MummyEcha said... [Reply to comment]

Takziah buat keluarga mangsa...sedih baca berita nie akak...tak sanggup nak tgk pic tu..

MamaFarhan said... [Reply to comment]

sgt ngeri tgk gambar...sedih yer.... sapa yang harus dipersalahkan...takziah utk keluarga...semoga roh mereka berdua dicucuri rahmat...Al-fatihah...

alyyani said... [Reply to comment]

malang mmg tak berbaukan? takziah utk keluarga arwah. peringatan utk kita jugak, bagi anak bawak kereta / moto bila sampai masanya dan betul2 ada lesen..

Sricahaya said... [Reply to comment]

@ciK mOt ©™

cara kematian yg cukup tragis kan??

Sricahaya said... [Reply to comment]

@Liza

minta dijauhkan la kematian cam tu..

Sricahaya said... [Reply to comment]

@MummyEcha

sedihkan..

Sricahaya said... [Reply to comment]

@MamaFarhan

amin..tak tahu la tu sapa yg salah..lori tu kot...

Sricahaya said... [Reply to comment]

@alyyani

yup betul...tkt terjadi perkara2 yg tak di ingini..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said... [Reply to comment]

ya Allah ngerinya kita tengok sian budak tu, tapi soal ajal maut ditanagn tuhan,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails