Followers

Tuesday, August 17, 2010

~Mama...Kakak Nak Sembahyang..~

Salam...

Korang sihat ari ni? aku alhamdulillah sihat, anak2 je sesema sikit..ayahnya plak sihat dan puasa masih penuh..aku je dah tinggal puasa..nak bt cam ne dah mmg tiap2 bln dia datangkan..kecuali laa kalau pregnant, confirm penuh puasa..tu pun kalau larat laa..hihihi..tp tak puasa pun cam puasa tau..mana ada makan n minum, tak kan nak makan kat opis kan..so, sama la gak cam puasa..

Mgg first puasa aku balik ijok, yelaa..mengikut perjanjian yg dipersetujui..cewahhh...kalau Raya Puasa di Banting, hari first or mgg first puasa di Ijok dan Raya Haji pun di Ijok..cam tu la gak sebaliknya kalau thn tu Raya Puasa di Ijok, hari or mgg first dan Raya Haji di Banting..kecuali kalau keadaan tak mengizinkan ada laa sesikit perubahan..so, disebabkan thn ni aku Raya di Banting dulu..mgg first puasa ni mmg di IJok laa..nasib baik laa dekatkan..dekat tak dekat la dua jam perjalanan la gak..yelaa..Kuala Selangor ke Kuala Langat..hihihi

So, aku kat Ijok dari ari Jumaat hingga Ahad..adik beradik aku semua ada..so thn ni meriah laa..dgn Zahirah dah pandai jalan, pandai menyakat, pandai gaduh2 ngan kakak.. tgh2 lasak la kan..time berbuka, dia pun sama duduk..tak nak kita suapkan..tgk Kakak dia suap sendiri dia pun sama nak suap sendiri..bg je la kan..tapi byk bertabur dari masuk mulut dia...bila kita nak suapkan..tak nak...cam2 kerenah..takpelaa janji dia nak makan..

Habis je buka puasa, masing2 sibuk siap nak solat Maghrib berjemaah..yelaa..bkn senang tau kitaorg nak solat jemaah reramai cam ni melainkan bln puasa..si kakak pun sama..dia la yg siap dulu..hehe..yelaa..org kata didik dari kecikkan..walaupun dia tak berapa tahu bacaanya..(baca alfatihah dah boleh sesikit tapi lompat2..hihi...) tapi dia nak gak ikut solat jemaah...


tgk laa tu gaya dia..dia dulu yg siap..pastu terus duduk kat sejadah...dgn muka serius..konon2 tgh sembahyang la tu..


ikut makcik dia solat...adik aku yg second last



tgk kakak cam ni kan...sejuk mata memandang...tenang je hati aku..mudah2an jadi anak yg solehah ye sayang..


cam ye..ye je kakak ni..



ni baru solat ramai2..aku?? aku dah nampak anak bln daaaa...hihi



pandai lak tu tgk bawah jerk..sory yek..gambar blur...aku tutup flash..takut mengganggu dorang solat..



pandangan dari belakang...yg jadi imam abah aku...kakak solat, adik mana yer...adik khusyuk tgk dorang solat..


adik cam pelik kot..tgk solat reramai..memula diam je tgk org solat...



lelama dia kacau...kacau sapa?? kacau kakak dia laa..adik mmg suka sgt nyakat si kakak..



nak kacau kakak dia la tu...nasib baik dah nak hbs solat..

*seronok sebenarnya bila tibanya bln Ramadhan ni..dpt berkumpul reramai...solat sesama..mkn sesama..tapi sebln je kan..ni pun dah smgg dah berlalu..tgl lagi 3 mgg je lagi..huhu..sedihnya..

p/s: semoga anak2 mama jadi anak2 yg solehah...waktu kecik cam ni, biar la dah besar pun cam ni gak..amin..


2 Komen Sahabat Saya:

Ummu~Ishak said... [Reply to comment]

ko ni shida.. patut adik2 + ank ko yg belum baligh ko letakkan di tepi, jgn ditgh saf sbb akan putus saf tu nanti
hishh.. dah lupa ke kita belaja dulu :)

Sricahaya said... [Reply to comment]

ye cik ummu, tapi dia tak nak duk tepi..dia nak duk tetengah gak..nak buat cam ne..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails