Followers

Friday, August 20, 2010

~Kejadian Malam Tadi~

Salam..

Kejap je dah hari jumaatkan?? korang tgh2 ari tadi gi mana? shopping ker? aku? malas nak kuar laa..duit tak berapa nak mengizinkan...kena tgg hari rabu depan baru leh shopping..hehehe.. lagi pun aku masuk opis lambat pg tadi, bawak adik gi klinik..mlm tadi kul 12 lebih aku terjaga, sbb adik merengek, sekali pegang kepala dia..mak oiii panasnya..tak tentu arah aku dah..nak bawak gi klinik, kawasan tu manada klinik bukak 24jam, kat tempat umah lama dulu ada laa..aku pun ke dapur, buka peti ais cari2 ubat demam, sekali tgk ada ubat masuk ikut punggung..(mmg doktor bg spare..aku je yg lupa) alhamdulillah ada ubat punggung waktu2 emergency cam ni..cepat2 aku masukkan ubat tu..pastu aku basahkan kepala adik, lap satu badan..nampak panas adik pun dah berkurangan, adik dah tak nak tdo, pusing sana, pusing sini..tak selesa agaknya..yelaa dgn sesemanya, batuknya lagi..sian aku tgk...

aku tgk jam dah kul 1..nak tdo takut terlajak sahur nanti, baring je la sebelah adik, temankan dia..adala terlelap jap, tapi kejap2 terjaga..kul 4.30pg adik dah tdo, aku pun terus bgn siapkan mknan utk sahur..kul 5 kejutkan abg bgn sahur..ckp ngan abg nak bawak adik gi klinik pg nanti.

kul 8pg adik masih tdo lagi..ngantuk agknya mlm tadi tak tdo..kakak dah bgn awal, dah siap mandi semua dah, aku pun siap2kan barang kakak n adik semua, aku angkat je adik masuk dalam keta, sblm gi klinik aku anta kakak dl kat umah Wan dia kat ijok...coz payah aku sorang nak handle dua2...pastu terus aku gi klinik, ada klinik panel, tapi tak rasi..dia nak klinik berbayar gak..takpe laa janji adik sihat..smp sana aku org kedua, dlm 15 minit aku dah dapat ubat. Pastu ingat nak amik kakak balik nak anta umah kakak sepupu yg jaga anak2 aku ni...bertuah laa kalau dia nak ikut aku...tak naknya dia ikut aku ni kalau dia dah sampai umah wannya..nak tak nak ptg nanti aku terpaksa la kuar awal sikit utk amik kakak, coz, ptg ni nak balik banting lebih kurang 2 jam perjalanan..abg ckp kalau blh nak sampai sblm waktu berbuka..tak tahu la sempat ke tak..kul 10.30pg aku anta adik pastu terus gi opis.

semoga adik cepat sembuh ye..
masa ni on the way nak anta adik...kuyu je mata...tapi alhamdulillah la dah tak panas cam malam tadi..



khusyuk tgh tgk cite upin ipin..tak lepas dia pegang Bendera Malaysia tu... :)




aku panggil dia bt tak pandang jerk..cam tgh hayal...ngantuk kot tu..




2 Komen Sahabat Saya:

az rina a.k.a jaijina said... [Reply to comment]

lahai, kecianye dia, demam pulak..hope lekas² sebuh ye..mmg risau tak leh nak cakap le bile anak² demam ni, nak² tgh malam plak..

Sricahaya said... [Reply to comment]

AMin...thank's auntie..
tu la tu...nasib baik ada spare Ubat Punggung tu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails