Followers

Thursday, November 05, 2009

Kakak Demam

Petang semalam lepas balik keje saya terus amik kakak n adik...tgk kakak ceria cam biasa..cuma mata dia nampak kuyu sikit cam tak sihat...pegang kepala dia panas..demam kakak ni..kak lin kakak sepupu saya yg jaga anak saya ni kata dia taknak makan tghari tadi..dua tiga suap je lepas tu tak nak..apa lagi..terus saya tel hubby suh balik cepat..tkut demam dia melarat..

lepas maghrib kakak meragam..nangis nak main buai kat taman permainan..dah la malam tadi ujan lebat..ayah pujuk kakak kata lepas jmp doktor nanti kita gi main buai..tapi dkt kfc sg blh laa..nak main kat taman permainan mlm2 ngan ujan lebat mmg nak cari nahas laa...lepas solat maghrib je terus gi poliklinik An-Nisa'..nasib baik tak ramai org..doktor check suhu kakak tinggi 39.5...doktor kata balik nanti terus masukkan ubat ikut bawah..sbb panas sgt..doktor nak masukkan kakak tak nak..takut nangis..so, doktor suh bt balik nanti..dah selesai semua..ayah kata nak gi kfc ke..mama ckp tak yah laa..lagipun kakak tido ni..esok2 je laa..

sampai rumah..angkat kakak, dia tdo lagi..terus mama amik ubat, masuk ikut bawah..terus bgn..nasib baik ubatnya dah masuk...tgh mlm tadi..dah kurang panas..pagi tadi panas balik..ayah tanya mama nak cuti ker? ayah dah takde cuti..so, mama amik keputusan cuti..lpas bg kakak mkn bubur yg mama bt n bg mkn ubt..pnsnya dh krg sikit..skg ni kakak tgh tdo...


Ni gambar mlm tadi..


tgh lapkan badan dia....

demam2 pun leh senyum ye kakak...

nak sayang sapa tu kakak...?
Risau sgt kalau anak2 tak sihat..kalau blh biarlaa kita yg tak sihat...

"Ya allah ya tuhan ku..sembuhkanla penyakit anak2 ku..sihatkan laa tubuh badan mereka..berikanlah mereka kesihatan dan kecergasan..amin.."

2 Komen Sahabat Saya:

Afne said... [Reply to comment]

siannya.. kakak cpt sembuh yea.

tgk anak sri tak sihat teringat time hana sakit last week. tak sanggup rasanya...

sricahaya said... [Reply to comment]

tulaa...rasanya biarla kita yg tanggung rasa sakit tu dari dorangkan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails