Followers

Thursday, November 12, 2009

Happy Bezday Umairah..



Gambar terbaru kakak..

Hari ni 12hb Nov 2009 genaplah kakak 2thn..sekejap je masa berlalu..rasanya baru semalam sri selamat melahirkan kakak 12hb Nov 2007, pkul 7.42 mlm..sekarang kakak dah dua tahun..dah ada adik lagi..hehehhe..ermm..byk dah perkembangan kakak bila dia dah 2thn ni..antaranya :

  • makin byk bercakap..kalau dalam keta tu macam2 yg ditanyanya mcm2 yg dia ckap...(mama..mama..nok ni..(tgk ni), mama..mama..jak..(bajak) macam2 lah )
  • dah pandai nak bercerita..cth: an..an..(kan..kan..permulaan cite dia..hehe) emm..aaa...(sambil pukul pipi dia) mok (nyamuk)..kononnya ada nyamuk kat pipi dia la tu..hehehe
  • dah boleh disuruh..dah pandai menyakat..kekadang tu bila kita suh amik sesuatu ke pempers adik dia ke saje je gi amik benda lain..
  • dah pandai kira 1,2,3 sampai 11..terlebih lak satu..biasanya sampai 10 je kan..
  • dah pandai nyanyi twinkle-twinkle..selawat..lagu2 pasti..
  • dah pandai bt bunyi binatang2...ayam (uk..uk) burung (cip-cip) cicak( cak-cak) katak( det-det) kambing ( bek) harimau ( haummm..) lembu ( mokk) anjing (ung-ung) itik (wet-wet) hehheh..ajar sekali je dia terus ingat..
  • dah pandai nak berbisik...selalu bisik kat mama dia laa..bisik...yah..uai..(kononnya soh ckp kat ayah dia nak main buai..)
byk gak perkataan yg dia pandai sebut dah..tapi pelat dia laa..kalau dia tido rasa sunyi jer..tapi kalau dia dah bgn..bkn setakat riuh..rumah tu pun dah jd tunggang langgang..hehehe

pagi tadi kakak bgn kul 7.00pg..kakak bgn terus sri ucap kat dia selamat hari lahir..moga panjang umur murah rezeki, jadi anak yg solehah, jgn nakal2..walaupun dia tak tahu lagi apa tu selamat hari lahir..tapi sri ucapkan gak kat dia..terkebil2 mata dia tgk muka sri..pastu sri tanya kakak..

sri: ari ni hari jadi kakak..kakak nak apa?
kakak: nak aim..(aiskrim)..

sri: pg2 nak aiskrim..ptg nanti la yer..ptg nanti mama belikan yer..lagi pun kakak kan batuk..

kakak: nak aim arrr...
sri: ok..tapi janji ngan mama lepas makan aiskrim..kakak mkn ubat batuk yer..

kakak: ( angguk jer..)

sri : janji tau...

kakak : ji tau..

ni gara2 doktor zahrin la ni..suh makan aiskrim masa dia kena sakit kaki tangan n mulut..supaya mulut dia rasa selesa bila mkn2 benda sejuk..tapi takpelaa..sakit dia pun dah kurang..kat tgn n kaki dia pun tgl sikit2 jer..mkn pun dah kembali selera..alhamdulillah laa..tapi tulaa..ari2 nak aiskrim plak..kakak..kakak..

*ayah kata nak belikan kek utk kakak..kita tgg ptg nanti yer kakak..


4 Komen Sahabat Saya:

Afne said... [Reply to comment]

umairah..

happy birthday (again hehe)
moga pnjg umur
moga murah rezeki
jgn nakal2

LYaFRINA said... [Reply to comment]

HAPPY BIRTHDAY UMAIRAH...

SMOGA DIPANJANGKAN UMUR...BERJAYA DIDUNIA & AKHIRAT...
sEMOGA MEMBESAR DGN SIHAT....
SEMOGA MJADI ANAK YANG TAAT PD IBU & BAPA..

ummu ishak said... [Reply to comment]

Selamat Hari Lahir Afiqah Umairah
Moge jadi anak yg solehah, yg akan mendoakan kedua bertrg tua kelak
utk mama umairah..kalau anak bertambah umur,maknye pun makin tua la :p

Sricahaya said... [Reply to comment]

afne : thank'a again..

lya: thank's lya..moga2 doa diperkenankan..

ummu : sukran2..amin..walaupun mama dia bertambah umur tapi tetap nmpk muda..hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails