Followers

Wednesday, February 17, 2010

Sian Adik...

Sian adik..tula kata2 kakak bila adik dia jatuh..cam ni citenya..hjg minggu ari tu..sri gi umah mak sri, mlm tu sri kat dapur tgh bt susu kakak, adik, sri masukkan kat dalam walker, dia pun suka laa, jalan sana jalan sini..dah laju dah bila berjalan..tak sampai 5 minit dgr benda jatuh, pastu dgr adik nangis..adik jatuh walker..rupanya adik ni nak ikut kakak dia gi keluar beranda..nak keluar beranda tu ada satu anak tangga, dia lak bkn main laju jalan..tak sempat adik sri nak tahan dah jatuh..nasib baik tak tertonggeng, cuma senget sikit la walker dia..bibir dia terkena walker..tu yg berdarah tu..sri lak bila dgr adik nangis cepat2 la berlari..memula tgk tak de pape..tetiba tgk muka dia, tang bibir berdarah..pastu bengkak..sri dah cuak dah..tkt gigi dia patah or gusi dia luka ker..sri basuh darah tu..lap pelan2, rupanya bibir dia yg luka..nenenkan dia kejap..diam..bila dah diam, tgk bibir dia jadi bertambah bengkak..dia pun dah tak selesa dah..

sri tanya kakak : " kakak, bt adik yer..?"

kakak : tak laaa...adik jatuh la mama..

sri: tulaa..kan mama suh kakak jaga adik..nape kakak tak jaga?

kakak: (diam)..

pastu dia ckp.." sian adik.."

skg ni kalau sri letak adik kat walker, dia tak bagi..takut jatuh lagi..kalau tgk pintu terbuka, cepat2 dia tutup, tkt adik dia keluar..mmg dia jaga adik dia laa..hehe..



baru berhenti nangis...










dia rasa tak selesa bibir dia besar..





nasib baik laa skg ni dah sembuh dah..















6 Komen Sahabat Saya:

Honey said... [Reply to comment]

Sian nyer ...

Sricahaya said... [Reply to comment]

ermm..tulaa honey..rasa cam nak nangis je masa tu..tapi cover jer..

.:Mrs. Engineer:. said... [Reply to comment]

k.shida...nk tau procedure nk kawin...tunang saye org kedah, tp dok kt putrajaya...klo die nk isi borg, kne isi selangor (ikut saye) punye or persekutuan eh???

Sricahaya said... [Reply to comment]

ermm...alamt ic dia kedah yerk? dua2 leh bt..kalau nak ikut alamat ic kena isi borang kedah laa..kalau nak ikut alamat putrajaya, kena isi borang jawi tapi kena isi gak borang permastautin, sbb alamat ic tak sama dgn tmpt tinggal..

.:Mrs. Engineer:. said... [Reply to comment]

ooo...ok...tq... :)

Sricahaya said... [Reply to comment]

welcome.. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails