Followers

Thursday, September 10, 2009

Afiqah Zahirah


Ni gambar beberapa jam lepas lahir..

Ni laa dia permata hati kami yg kedua..yg bernama Afiqah Zahirah, lahir pada 14hb Mei 2009..pukul 2.22ptg..3.2kg, lewat dua hari dari tarikh jangkaan yg doktor beri..ptg 13hb tu dah rasa cam sakit sikit2 tapi tahan je lagi..tkt lama dalam labour room cam kakak dia dulu ( 12 jam dalam lobour room ) tgh mlm tu pun dah sakit gak..tapi sakit2 hilang..tahan lagi..dalam kul 3pg tu dah 10minit2 sakit..mmg tak leh nak tido bila sakit..kejutkan hubby, nasib baik laa masa tu kat umah mak aku, so, tinggalla si kakak ngan wannya kat umah..siap2 terus gi Hospital Sg buluh..sampai sana isi borang semua masuk dalam, doktor cek baru 1cm..tapi sakitnya ya Allah hanya tuhan yg tahu..masa kakak dulu walaupun lama tak laa sakit cam tu..mlm tu ramai lak yg nak bersalin..mcm2 cite ibu mengandung ni..ada yang dah 3 hari kata sana tapi 2cm je..ada yg kat umah sakit, bila sampai hospital tak sakit..hehehe..takut kot baby tu..ok, lepas tu dalam kul 10 pg doktor cek aku lagi..dah bukak 4cm, dia ckap ni mmg nak bersalin ni, tgg labour room kosong, ada kosong awak masuk, dalam kul 11.25pg nurse tu panggil aku masuk labour room, kul 11.50pg nurse pecahkan air ketuban..dlm stgh jam nurse tu cek bukaan dah 6cm, dia cakap awak ni cepat bersalin ni..tapi sakitnya ya Allah..cam nak putus pinggang rasanya..bila rasa sakit je aku teran..biar cepat bukaannya..dlm kul 2 tu dah rasa cam nak neran,aku tekan butang panggil nurse..dia datang cek dah 10cm, dua kali teran, baby kuar tapi takat leher je, nurse tu suh aku stop sbb baby aku terbelit tali pusat..dia pun potong tali pusat sikit, lepas ptg dia suh aku teran habis, aku tarik nafas panjang2 sekali teran aku selamat lahirkan puteriku..pukul 2.22ptg..sakit rasa cam nak bersalin tu tak hilang gak..nurse tu pun tekan2 perut aku bagi kuar darah beku..rupa2nya aku ni kembar darah..org kata kembar darah sakit..masa kakak dulu walaupun 12 jam dalam labour room tapi tak sakit..bila rasa contraction je, air ketuban kuar..mgkin sbb banyak air ketuban kot..yg ini banyak darah..tu yg sakit tu..waktu tu teringat agaknya cam nilaa mak aku bersalinkan aku...apa pun alhamdulillah semuanya selamat..










Afiqah Zahirah ( Adik) Afiqah Umairah (Kakak)


Ada Persamaan tak?

0 Komen Sahabat Saya:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails